tisdag 3 december 2013

Uppdatering

Nu har jag min svåraste tent över, känns så ofantligt bra. Det var en hatkurs väldigt länge tills jag slutligen förstod att jag lärde mej en massa, och den nästan blev det motsatta. Kursen kändes dunderjobbig under mestadelen av hösten, ända tills det släppte. Det var helt enkelt ett så nytt arbetssätt för mej, men i jämförelse med hur jag studerar hemma har jag lärt mej väldigt mycket. Min institution skull möjligtvis borda tänka lite om med utbildningen där. 

MEN! Nu har jag bara en tent kvar. Alldeles enkel är inte den heller. Isländsk kultur heter kursen och jag har ju ingen erfarenhet av sådana tentfrågor och -svar så det ska jag bita i nu. Tretton (13!) dagar kvar tills jag är i Finland, och plötsligt är det så svårt att förstå. Det som håller mej upptagen ikväll är lägenhetssökning på det stora internätet...

Gårdagens pluggutsikt




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar